Publicació “Una nova mirada als museus i el patrimoni de Barcelona”

“Una nova mirada als museus i el patrimoni de Barcelona” és el títol que va rebre la taula de treball que van impulsar l’ICUB i l’IMEB (i que fou conduïda per lEART), per reflexionar sobre el paper de l’educació en els museus en una trobada que es va produir el 3 d’abril de 2017, a La Virreina. Ara, quasi un any més tard, s’han publicat les conclusions extretes d’aquell acte.

La trobada va girar al voltant de 3 temes principals de debat:

  1. El museu com a generador de coneixement col·lectiu.
  2. La situació de l’acció pedagògica als museus.
  3. Les relacions entre les institucions educatives i sistema educatiu.

En aquest nou document, publicat per Experimentem amb l’Art, el grup de treball manifesta el següent:

  • Els museus són generadors de coneixement/coneixement col·lectiu a partir del treball que desenvolupen amb el patrimoni que conserven i investiguen.
  • Cal convertir el coneixement en educació i fomentar la construcció d’imaginaris. Els processos educatius dels museus han de ser el motor de generació d’aquest coneixement col·lectiu.
  • Cal avançar en la relació amb l’escola pel que fa a l’educació reglada i amb altres agents educadors, integrant la tasca dels museus i de l’art i el patrimoni en les línies de millora i d’innovació educativa.

Podeu llegir la publicació al següent enllaç.

Per més informació www.experimentem.org.

Ús de cookies

Aquest lloc web instal·la cookies pròpies i de tercers en visitar les seves pàgines. Utilitzem aquests fitxers per facilitar la seva navegació i obtenir dades estadístiques d'accés. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot obtenir més detall sobre les cookies que empra aquest web consultant l'Avís Legal.

ACEPTAR
Aviso de cookies